Stuck in the spotify…

Publicerat: november 23, 2008 i Uncategorized

Det är bara att konstatera. Efter att ha läst Halvars utmärkta blogg där han hårdpushar för Spotify, har även jag sålt min själ till detta intressanta alternativ för musiklyssnande. Spotify är en sajt (www.spotify.com) där man kan välja mellan att lyssna gratis, eller köpa sig en premium-prenumeration för 99 kr/mån. Jag köpte in mig på en månad i morse, och började genast kolla utbudet. Det finns helt klart mycket mer att välja på än vad jag väntat mig.

Eftersom jag idag har ansvaret för att svänga ihop en söndagmiddag för cirka 10-12 pers, är det väl bäst att jag släcker datorn nu, och tar tag i kökstjänsten. Men först, dagens top 5, idag med musik från hmmm… Spotify.

Cinderella – DMZ – Skönt distat garageskrammel från Boston cirka 1977

Someday – Sir Douglas Quintet. Texassväng med sång och slide av Augie Meyers.

Um, um, um, um, um, um – Don Covay & Angela Strehli. Souligt och bluesigt från en hyllningsplatta till Curtis Mayfield.

You’re so good – Box Scaggs & Band. Bluesballad med en av våra allra största sångare.

Girl don’t make me wait – Bunny Sigler. Upptemposoul av klassiskt 60-talssnitt.

Ha en trevlig söndag hörrni.

kommentarer
  1. Ratso skriver:

    Kul att du är med på tåget. Om du orkar får du gärna göra en playlist där du kan samla dina låttips.

  2. […] Spotify-bloggen, Fyra nyanser av brunt, Anyberger’s blogg. Detta inlägg finns på http://intressant.se/intressant. Läs även andra bloggares åsikter om […]

Kommentera

