Guitar Bass and Drums var namnet.

Publicerat: november 25, 2008 i Uncategorized
Nick, Jim och Ry. Dessutom är det oroande många blanka huvuden i publiken. Åldersgräns 40 eller?

Nick, Jim och Ry. Dessutom är det oroande många blanka huvuden i publiken. Åldersgräns 40 eller?

Vad kan då detta vara? Jo, två dagar i början av oktober spelade Nick Lowe, Ry Cooder och Jim Kelter i San Fransisco under detta namn. Anledningen till detta var att keyboardisten Austin de Lone varje år håller en välgörenhetsgala för människor drabbade av sjukdomen Prader Willis Syndrom, något som hans son Richard är drabbad av. Bandet spelade alltså två kvällar, biljetterna kostade 100 dollar per kväll, men det var det säkert värt. Dessutom gick ju pengarna till välgörenhet. Kolla upp länken här för en konsertrecension.

I söndags lagades det Osso Bucco så det stod härliga till i det Bergerska Palatset. Dessutom dök det upp så kallade krogmänniskor och åt av det hela. Inte utan att det var lite nervöst. Jag har dock fått livstecken från de flesta av de medverkande, vilket måstes betecknas som positivt. Eftersom det tar ett tag att laga Osso Bucco (kalvlägg på italienskt vis) hade jag gott om tid att testa vilken typ av musik som passar bäst till detta tillagande. Kom fram till att Muddy Waters ”Mannish boy” funkade riktigt bra, dessutom gick det utmärkt med Colin Linden och ”Broke down engine”. Lite lätt bluesbaserat till kalvlägg alltså. Och serverar man Osso Bucco med saffransris, som vi gjorde i helgen, så kallas det Osso Bucco Milanese. Det fick jag lära mig av en mycket lärd och berest kvinna under middagens gång. Recept på denna rätt kan du hitta här.

Apropå lägg: Imorgon ska jag ta mig en titt på veckans V75-omgång, vi får hoppas att hästbenen travar som vi vill den här veckan. Jag är något av en travexpert numera. Förra fredagen träffade jag Kock-Mats över en öl på Plock, Mats tog ut förra veckans V75:a, och jag fastnade givetvis för en häst vid namn ”Purple Haze” i listan. Den måste helt enkelt vinna. Den åkte dock inte med i systemet, men självklart gick segern till just nämnda häst. Har hört från säker källa att det ska finnas en del snygga hästnamn den här veckan också, så det kommer nog bli relativt enkelt att dra in förmögenheten.

En Osso Bucco i all sin prakt. Inte min, men en antagligen nästan lika bra.

En Osso Bucco i all sin prakt. Inte min, men en antagligen nästan lika bra.

Och vill ni ha en dos riktig rock & roll från Wales föreslår jag att ni kollar upp det här: Men håll i hatten.

Slutligen: Det gick tydligen hyfsat för Henke Larsson i plastbandyn. Han stod även för ett ganska charmigt uttalande i kvällspressen. ”Jag är 37 år och jag gör vad jag vill”. Det låter lite som sånt som ynglingar i moppeåldern annars brukar kunna haspla ur sig.

Hejrå.

kommentarer
  1. Macken skriver:

    Apropå mat.Det passar alldeles utmärkt med
    någon version av ”Hey Good Lookin” i högtalarna när man brassar käk.Sen kan det ju vara lite spännande och se vem som ställer frågan.

  2. Berger skriver:

    Exakt!
    What you got cookin’? Kanske Edmunds version från plattan ”Get it” skulle funka?

Kommentera

