På väg.

Publicerat: december 20, 2008 i Uncategorized

Efter en dag i förjulens tecken, tänkte jag nu gå och lyssna på orkestern Swamp Thing på Hijazz i Uppsala. Är man i Uppsala bör man göra just detta. Hur som helst, just nu lyssnar jag på en skenande köksmixer blandat med Randy Newman. Om jag får välja kör jag nog bara Randy Newman, men som bekant kan man inte få allt. Fick verkligen inte allt på hästarna idag heller, kan bero på att jag är helt värdelös på hästar. Däremot blev köttgrytan minst av allt kass, fast det är klart – har man en fin högrev, massor av rotfrukter, tomat och rödtjut så vill det gärna bli bra. Till den kunde man lyssna på både Status Quo (jo, jag lyssnar gärna på dom, men i små doser), Little Steven och Robbie Fulks. Funkade utmärkt. Dom ringde förresten från Hijazz och ville att jag skulle ta med mig några blandade skivor som passade just till bandet Swamp Thing, så det har bränts ihop här i all hast.

Dagens låt: Something ‘bout you baby I like – Status Quo.
För övrigt tycker jag Francis Rossi verkar ha ett visst mått av humor och distans. Han talade i senaste Mojo om vad som ska stå på hans gravsten:
I got away with it, all my life. Fint, mycket fint.

Patenterat.

Patenterat.

Dagens rätt: Vet inte om det är en rätt, men frun håller på men nån slags fruktbollar som ska bli julgodis. Det osar svordomar och bränd mixer lång väg här hemma. Så vi får väl se vad det blir… Men det brukar ju bli bra i slutändan.

Dags att dra. Ha en fin lördagskväll.

Kommentera

