Det är lika kul varje gång.

Publicerat: januari 3, 2009 i Uncategorized

När man upptäcker en ny artist alltså. Den här gången var det inte min förtjänst på något vis. Blomman får credit för att jag idag börjat lyssna på Jackie Greene. I mitt förra inlägg gjorde han en kommentar där han slängde med sina favoritplattor från 2008. Däribland Jackie Greenes senaste platta ”Giving up the ghost”. Visste ingenting om denna yngling för nån timme sedan, men med hjälp av den wärldswidawäven är jag nu hjälpligt upplyst. Jackie spelar för tillfället bland annat med Phil Lech från Grateful Dead, dom har precis avslutat en turné tillsammans med Allman Brothers. Låter gammalt. Man kan ju även kolla upp mannen på wikikedia eller egna sajten om så önskas. På Spotify kan man lyssna på ett helt gäng av Jackies plattor. Här kommer en Jackie Greene-lista.

I övrigt sitter jag nu och inväntar att hästarna ska göra sitt. Vi får väl se hur det blir med den saken. Därefter ska vi se om det finns någon restaurang i staden som är värd att besöka. Skulle sitta fint med något fiskartat efter alla storätarhelger. Kan förresten rekommendera serranoskinka med skogschampinjoner på Plock. Kock-Mats tipsade om detta idag under vårt besök, så det provade vi såklart. Finfin lördagslunch tillsammans med en Heineken och lite potatis.frittes.dragon eller vad det hette på deras lätt infantilt konstruerade menyblad.

När jag nu ändå sitter här och knattrar så kan jag lika gärna slänga in en spotifierad Bergersk sjua.

Ha en fin fortsättning på helgen då.

kommentarer
  1. Blomman skriver:

    Kul att du gillade Jacki.

Kommentera

