Trodde att det var dags nu.

Publicerat: januari 19, 2009 i Uncategorized

Att gå och jobba lite idag. Men den envisa influensan/förkylningen gjorde storstilad comeback under senare delen av söndagen. Lördagen däremot var riktigt bra, med utflykt till stadens centralare delar, lösning av världsproblem och hur hästar ska springa. Kock-Mats, Grill-Janne och jag var helt överens om att hästsystemet var helt klockrent. Vi fick också nästan till hälften rätt. Fast vi tänkte helt rätt. Dessutom hade vi ju en trevlig stund på Plock med god mat och dryck tillsammans med frun, barn och Kock-Mats fru. Så ska en lördagslunch se ut.

Mina blåklädda vänner i Chelsea fick mig att sätta hjärtat i halsgropen, som tur var lyckades mannen med stort M – Frank Lampard sätta dit 2-1 med hjälp av Ballacks rygg. Dessvärre lyckades även United att sätta en balja i slutminuten, så nu ligger dom i topp.

I musikens finurliga värld har jag hör ryktas att gamla Booker T. Jones ska släppa en ny platta inom kort. Medverkande på denna är bland andra Neil Young och Drive By Truckers. Låter spännande. På Halvars blogg har det regnat in fina spotify-listor på senaste tiden. På den här sidan lade ÅkeM till en fin lägerledshistoria häromdagen. Finns under kommentarer. Funderar på att göra en separat del på den här bloggen också, där man kan samla sina listor, själklart är alla välkomna att slänga in sina listor även på denna blogg! Kör på bara.

Booker T & The MGs när det begav sig. Donald "Duck" Dunn, Steve Cropper, Al Jackson Jr, och sittande, Booker T Jones himself. MG stå förresten för Memphis Group, fick jag en gång i tiden lära mig.

Booker T & The MGs när det begav sig. Donald "Duck" Dunn, Steve Cropper, Al Jackson Jr, och sittande, Booker T Jones himself. MG står förresten för Memphis Group, fick jag en gång i tiden lära mig.

Har suttit och funderat på Beef Wellington ett par veckor nu. Så fort tillfrisknandet är här är det dags att testa tillagning av denna smakskiga maträtt. Såg på The F-word igår, och vad gjorde Gordon Ramsay? Beef Wellington såklart. Dessutom snickrade han ihop en fin Waldorf salad som man kanske ska testa också, det är ju aldrig fel.

Här kommer en liten listsa vid namn Bergers trettonde. More to come när jag piggnar till. Vi hörs.

kommentarer
  1. ÅkeM skriver:

    Här kommer en Mohlinlista igen, nu med Riffglädje.

  2. andyberger skriver:

    Smackaroo liksom. Väcker ljuva minnen.

Kommentera

