Det skulle behövas något spanskt.

Publicerat: januari 29, 2009 i Uncategorized

Efter att för en gångs skull inte använt vinterledigheten till en spanienresa, känns det verkligen som att man skulle behöva något spanskt. Därför får det helt enkelt bli ett besök på vår lilla stads mest spanska bar, Tilltugg. Ganska svenskt namn dock. Där kan man få sig både Serranoskinka, en skvätt Veterano, ett krus Cruzcampo och mycket annat med spansk härkomst. Eftersom frun i huset upplyst mig om att det idag är 26 år sedan vi förlovade oss, så är det väl lite läge att fira idag dessutom. Annars kan jag säga att min absoluta favoritbar med spansk touch ligger just i Spanien. Närmare bestämt i Nerja, dryga fem mil öster om Malaga. Baren heter Esquina Paulina, och där brukar familjen Berger och familjen Garcia spendera mycket tid och en och annan euro. Ägarna Loek och Pauline är invandrade från Holland, och har drivit detta fantastiska ställe sedan mitten av nittiotalet. Som det ser ut just nu så blir vårt nästa besök där inte förrän i mitten av juli, men det är väl bara att bita ihop och vänta.

Vad gäller musik hade jag gärna åkt och tittat på Rodney Crowell imorgon i Stockholm. Tyvärr var jag sent ute och igår kunde det endast erbjudas biljetter ”med skymd sikt”. Kändes inte riktigt bra, så det får bli nästa gång den gode Rodney dyker upp i vårt avlånga land. Annars lyssnar jag just nu en del på Billy J Kramer, efter att ha läst om denne man på Lennart Perssons sajt. Finns ett par grymma låtar på spotify med denne man. Dessutom spelar den gamle hjälten Mick Green gitarr på ett av spåren, ”Forgive me”. Lägger med en liten lista vid namn Bergers femtonde där bland annat detta kan avlyssnas. Håll även öronen öppna efter en man vid namn Seth Walker, hans nya och tredje platta dyker upp i mars. Där gästas han av bland andra Delbert McClinton. Hans just nu senaste finns även den på Spotify.

Apropå barer, så kan jag idag lova att jag helt klart satt foten för sista gången på Bistro Hijazz. Så det så.

Och nu är det lunchdags. Vi ses och hörs.

kommentarer
  1. Blomman skriver:

    Rodney Crowell spelar onsdag?

  2. andyberger skriver:

    Jaha, fan. Min kompis som skulle köpa biljetter skrev till mig att det var imorgon. Strange. Men du har nog rätt, du har väl redan biljett, eller hur?

  3. andyberger skriver:

    Just det. Då så. Kanske man får ta sig dit på onsdag då.

  4. Blomman skriver:

    Berger blir det någon bandy? I kväll i såna fall så kan vi ta en öl före eller efter om det passar. Du kan väl maila mig isåfall var vi kan ses.
    Blomman

Kommentera

