Något av en klassiker.

Publicerat: februari 1, 2009 i Uncategorized

Vid femtiden idag är det bara att bänka sig på närmsta sportbar för att avnjuta en klassiker, Liverpool-Chelsea. Ett inte helt angenämt nöje. Det är mycket nerver inblandat i detta möte, för en Chelsea-fan som undertecknad. Matchen ska dessutom ses tillsammans med några Liverpool-fans. Mycket prestige blir det runt bordet. Tyvärr har vi dock inte någon riktigt trevlig fotbollsbar här i stan. Commedias tv brukar ju vara det trevligaste, men där råder söndagsstängt för tillfället. Så vi får väl nöja oss med O’Learys idag.

Gårdagens skivspelning med Ingo B och Roger Rake på KB var en trevlig tillställning med en fantastisk blandning av musik mat och en och annan öl. Det till och med både styr- små och linedansades på sina håll. Kvällens låt utnämndes av barpersonalen – ”Old time rock & roll” med Bob Seger. Dessutom önskades det låtar, vad sägs om ”Rockaria” med ELO? Det var länge sen man hörde den. Maten som åts var den välhängda biffen med västerbottenpuré, rödvinssås och annat gott.

Jag heter Bob Seger och är rockstjärna. Därför kan jag ha precis vilken frisyr jag vill. Dessutom var min låt bäst igår kväll.

Jag heter Bob Seger och är rockstjärna. Därför kan jag ha precis vilken frisyr jag vill. Dessutom var min låt bäst igår kväll.

På söndagar brukar det ju som bekant vara skönt att mest bara softa i soffan. Då passar det utmärkt med en Spotify-lista med lite lägre tempo. Vi kanske kan kalla det söndagstempo helt enkelt. Här kommer en rätt så avslappnad sådan. Bergers söndag.

Och, som jag tidigare nämnt, alla är välkomna att slänga in sina listor på min lilla blogg. Alltid kul med andras musiktips. Vi hörs.

Kommentera

