Ett stort steg mot helgen.

Publicerat: februari 9, 2009 i Uncategorized

Ja, måndagen är ju snart avklarad. Efter en intensiv förmiddag på kontoret åkte vi därefter till Kamprad Heaven för att köpa två lampor. Kom hem med en strykbräda. Det måste vara en rätt stor del av affärsidén. Hittar man inte något man vill ha köper man något annat, eftersom man åkt så förbannat långt. Kollade just upp kvällens tv-program, och det var som vanligt inget intressant. Datorn har för min del helt klart tagit över som nöjesmaskin. För dom i familjen med simultankapacitet överstigande min egen används både laptop och tv samtidigt. Har inte vågat prova detta, för min del är det mer än nog med bra musik vid datorn, och den kan man ju faktiskt välja själv.

Apropå välja själv, enligt envisa rykten kommer Konsertbarens nya meny att presenteras den 17:e februari. Det väntar vi med spänning på. Ryktet säger dessutom att traditionellt tillagade Wallenbergare ska finnas med.

Vet inte vad jag ska säga om mina blåklädda herrar från Stamford Bridge i dagsläget, så jag säger väl ingenting.

Javisstja – Lasse W undrade hur man fyller en kotlettrad med murkelpaté! Inte svårt alls faktiskt. Jag skar ett snitt i kotlettraden, bredde sedan insidan med ett ordentligt lager av patén. Klämde ihop det hela och tänkte binda upp den med hushållssnöre. Hittade inte det förbannade snöret, så jag sydde ihop den med tandpetare istället, funkade fint. Gäller bara att komma ihåg att ta bort dom där tandpetarna innan det är dags att äta. Därefter kryddade jag utsidan ordentligt med salt och peppar, brynde den runtom i stekpannan och placerade sedan det hela tillsammans med lite hackad lök, örtkryddor och en bottenskyla vitt vin i en ugnsform. Körde den på 150 grader tills digitaltermometern sade 70 grader. Då åkte den ut ur ugnenoch fick vila sig en stund.  Serverades sedan med diverse ugnskörda grönsaker och klyftpotatis. Till detta en rödvinssås med ganska mycket cumberlandsås och inte så mycket rödvin. Så var det med det.

Bun E. Carlos, Rick Nielsen, Robin Zanders och Tom Peterson. Det blir Cheap Trick det. Så här snygga var dom för ungefär trettiotvå år sedan. Inte undra på att det lät så bra.

Bun E. Carlos, Rick Nielsen, Robin Zanders och Tom Peterson. Det blir Cheap Trick det. Så här snygga var dom för ungefär trettiotvå år sedan. Inte undra på att det lät så bra.

Tänkte att jag nån gång skulle skriva nåt om Cheap Trick, mina gamla favvisar. Det tänkter jag dock inte göra idag, jag bara konstaterar att deras andra platta ”In Color” och även deras tredje ”Heaven Tonight” håller ännu idag. Inte bara håller, de spöar det mesta. Lyssna t.ex. på deras version av Moves gamla ”California man” här på listan jag kallar Bergers nittonde. Det tycker jag är rockenroll. Vi hörs.

kommentarer
  1. ÅkeM skriver:

    Klassisk Wallenbergare, låter som det är dags för ett Mohlin besök i Uppsala.
    Cheap Trick smakade fint när det är -12 och en djäkla massa snö. Bun E Carlos bara det gör en lite extra glad. Desssutom rekomenderas Robin Zanders soloplatta.

  2. andyberger skriver:

    Ja vi får väl ta en kväll framöver då!
    Just det Robin Zanders soloplatta, den är riktigt bra.

Kommentera

