Det ena leder till det andra.

Publicerat: februari 15, 2009 i Uncategorized

Som i morse till exempel. Satt och läste på Lennart Perssons utmärkta blogg. Där tipsade en av hans vänner om låten King of Rock & Roll med den för mig helt okända Mack Allen Smith. Lät bra gjorde den också, för lyssna kan man göra på Lennarts blogg. Så långt ner i teknikens svarta hål har inte jag grävt mig ännu, men det kanske kommer en dag. Hur som helst, på iTunes kunde man minsann köpa nämnda låt, så det gjorde jag då för det facila priset av 9 SEK. Upptäckte då att låten låg på en samlingsplatta vid namn Curiosities – the Ace MS. 70s Singles & Sessions. Och där fanns det grejor vill jag lova. Så det var bara till att köpa hela plattan på en endaste gång. 106 SEK fattigare men typ 50 låtar rikare. Många okända namn och en rätt intressant spännvid från smörig soul, slirig funk, lite country, lite New Orleans-R&B och en del rock & roll. Gammalt, bra, och nytt för mig. Funkar utmärkt när man sitter och jobbar med framställning av menyer, drinklistor och annat viktigt. En rejäl samling ur skivbolaget ACE Records arkiv alltså. Investera. Dessutom hette artisterna snygga saker på den tiden, som t.ex. Geater ‘Blues’ Davis, George ‘Cryin In The Streets’ Perkins (vilket namn!) och Hot Pepper. Geater ”Blues” Davis verkar för övrigt även kalla sig Geater”Guitar” Davis. Så där hade vi dagens fynd alltså.

George "Cryin in the streets" Perkins. Här snackar vi namn på högsta möjliga nivå.

George "Cryin in the streets" Perkins. Här snackar vi namn på högsta möjliga nivå.

Ett annat fynd idag var Sunes 1-års-tårta som hade utformats som en fotbollsplan. Det kallar jag klass. Köpte med mig en extra tårta till 1-åringens ära, för säkerhets skull tappade jag tårtlådan i backen, så det var mest en oformlig gräddhög i lådan när den skulle ätas. Men smakade bra gjorde det.

Gårdagens flambering blev inte direkt nån cirkusföreställning, dåligt brann det, men pepparsteken smakade turligt nog fint ändå.

Ikväll ska det bänkas på Pitcher’s för att se Inter köra över Milan. Trevligt trevligt. Nu undrar jag förresten hur det har gått för Sirius mot Edsbyn idag, hörde för nån timme sen i bilen att Sirius gjort 4-4 precis. Spännande värre verkade det vara på Studan idag.

Vad var det jag sa? Drogba och Anelka på plan samtidigt, och det gick väl bra. Anelka gjorde i alla fall tre baljor på runt en kvart i slutet av matchen. Tror att det blir en spännande vår i Premier League.

Slänger in en liten lista också när vi ändå håller på Bergers tjugotvåa. Vi ses och hörs då.

kommentarer
  1. ÅkeM skriver:

    Berger, ditt spotifylistskapande är i samma takt som Costellos singelhastighet 77-79.
    Imponerande på min ära. Kan man fakturera dig missad arbetstid pga av poplyssning 🙂

  2. andyberger skriver:

    Fakturering kan bli problematiskt! Men du kanske kan ta upp det hela med koncernledningen, så kan jag fakturera dom för listmakandet istället?

  3. zigne skriver:

    Vad tyckte du om Rockin Louie?

  4. andyberger skriver:

    Rockin’ Louie var kanon!

Kommentera

