Brittiskt så det förslår

Publicerat: februari 19, 2009 i Uncategorized

Så ramlade jag på något intressant igen. Hade tänkt skriva några rader om detta igår, men tiden bara rinner iväg, som Lindberg skulle sagt. Det intressanta är en platta med någon som kallar sig Jonny Dongel. Vet inte så mycket om mannen ifråga, men det är någon från de brittiska öarna, det är helt klart. Plattan heter ”A fifth of nowhere” och det lukar ölindränkt heltäckningsmatta och vinägerchips lång väg. Pubrock 2009? Kanske inte, men inte långt ifrån. Ibland får man lite Blur-vibbar också, när var som poppigast. För det är pop och pubrock i ljuv förening. Tankarna går även till Wreckless Eric och Holton & Steel ibland, om nån nu minns dom. Jag får tacka Per Hägred för detta utmärkta tips. Favoritspår just nu – titellåten, ”Sorry Simon” och ”Radio Caroline”. Om herr S. Forsberg läser detta, gå genast in på iTunes och kolla upp. Kan definitivt vara något för dig. Och för många andra med förkärlek för new waveig rock-pop också. Produktionen är dock förankrad i nutid, så det låter inte bara gammalt och gubbnostalgiskt. Kolla in Jonny på MySpace.

Det är jag som är Jonny. Jonny Dongel. Jag är uppväxt på Elvis Costello och Ian Dury. Kepsen har min manager tvingat på mig.

Det är jag som är Jonny. Jonny Dongel. Jag är uppväxt på Elvis Costello och Ian Dury. Kepsen har min manager tvingat på mig.

Vad tänkte jag på mer? Jo, idag fick jag Crème Brulée till frukost. Det är inte varje dag. Men nån måste ju äta upp efterrätterna som tillverkas på kontoret.

Framåt kvällen blir det en snabbvisit på Tilltugg. Om det blir något tilltugg är dock osäkert i dagsläget. Men vi hoppas väl på det, för nu var det längesen, tror 23 december var senaste besöket faktiskt. Det kommer jag ihåg bara för att det var en av de skönare kvällarna, julstöket var över och julafton var inte riktigt där ännu. En annan minnesvärd detalj från den kvällen är att frun i huset köpte toalettpappershållare med snygga spanska damer på av bartendern, för en ganska stor summa pengar dessutom. Inte varje dag man köper toalettpappershållare på krogen.

Brukar tycka att kvällstidningarna för det mesta slår morgontidningarna ordentligt vad gäller sportbevakning. Denna dag verkar vara ett undantag. Expressen hade en fin rubrik som talade om att en skidåkare spydde efter sitt lopp. Aftonbladet talade i rubrikform om att en annan skidåkare skulle äta barnmat. Nyhetstorka på sportfronten, eller?

Det blir en spännande häst-helg tror jag. Har inte kollat loppen ännu, men det känns liksom lite extra hett. Kan vara Super-Jackpotten som gör sig gällande. Vi hoppas att Kock-Mats och Grill-Janne prickat in en formtopp till lördag vid 12.30-tiden.

Tänkte även passa på att lägga in en ny Spotify-lista. Ännu (om möjligt) lite mer bakåtsträvande än vanligt tror jag, men så kan det bli ibland. Här kommer Bergers tjugofyra. Vi ses.

Kommentera

