Tack för hjälpen, John Carew.

Publicerat: februari 21, 2009 i Uncategorized

Häromdan uttalade sig John Carew i engelsk press och sade att hans Aston Villa hade ett mycket bättre lag än Chelsea. Inte helt logiskt resonemang, enligt mig i alla fall. Tror inte att herr Carew ens skulle få värma bänken hos de blå, och i Villa verkar han få rätt gott om speltid. Hur som helst hoppas jag att Chelsea-grabbarna läste tidningen, bättre tändvätska kan man inte få. Och idag fick Villa inkassera sin andra hemmaförlust för säsongen. Det blev visserligen bara 0-1, och inte 0-2 som jag tippade igår, men man får vara nöjd med dom välbehövliga pinnarna. Vem gjorde målet då? Målmaskinen Anelka förstås.

Nu är väskan packad med plattor och MacBook för vidare färd mot Konsertbaren. Klämmer nog en Wallenbergare där innan Sören G och jag brakar loss. Som vanligt var Kock-Mats och jag rätt ute med kusarna, men det räckte inte riktigt ända fram.

Lyssnar just nu på Boz Scaggs senaste, och lysande, alster. Den jazziga ”Speak low”. Men den har jag nog tjatat om tidigare.

Ska ni vara hemma ikväll så tycker jag nog att det är just den ni ska lyssna på. Slå inte på tv:n, det kan hända att ni råkar få en glimt av melodifestivalskräpet. Det vill jag inte att ni ska behöva stå ut med en trevlig lördagskväll som denna. Ha det så bra så länge, vi hörs.

Förresten, annars kan ni lyssna på den här. Soundtracket till filmen Cadillac Records, där kan ni bland annat höra Mos Def tolka Chuck Berry. Bara en sån sak…

kommentarer
  1. Lena Hultman skriver:

    Är det här man beställer hämtmat? Tar en jordärtskockesoppa till förrätt, sedan ankan och avslutar med soppan hihi.
    Tack för igår!

  2. andyberger skriver:

    Ingen hämtmat här ännu. Men man vet aldrig. Tack själv, det blev ju lite rulle på slutet.

  3. Lena Hultman skriver:

    ja jisses, man fick ju försvara sig mot buggkvinnan *skrattar*. Kul folk å goa hjärtan, man blev ju lite fnissig när Blomman helt plötsligt befann sig på dansgolvet *s*. Skickligt att få upp honom. Heja Blomman! Ska fylla i formuläret till Let’s Dance för dig *s*

Kommentera

