Det blir en spännande kväll ikväll.

Publicerat: februari 24, 2009 i Uncategorized

Zlatan mot Ronaldo. Inter mot Manchester United. Engelsmännens backlinje verkar lätt utspädd och Sir Alex har jämrat sig lite i pressen. Mourinho däremot verkar (som vanligt) ganska trygg och säker på sin sak. Jag sätter nog ett par spänn på italiens bästa lag ikväll. Inte bara för att det är mitt favoritlag i italienska ligan, jag tror att Zlatan och hans polare fixar det här. 2-1 till Inter. Det vankas dessutom herrmiddag för två till matchen också hos Kock-Mats, trevligt värre. Frågan är bara om man ska ta med sig Grappa eller Double Diamond?

Det är jag som är Zlatan. Ikväll ska jag lura upp folk i röda tröjor på läktaren. Förresten ser det bara ut som att jag springer. Egentligen har jag bara lånat Carolas fläkt.

Det är jag som är Zlatan. Ikväll ska jag lura upp folk i röda tröjor på läktaren. Förresten ser det bara ut som att jag springer. Egentligen har jag bara lånat Carolas fläkt.

Andra trevligheter. Steve Forbert tänker släppa ett nytt album framåt sommaren, och dessutom göra en sväng till Skandinavien. Vi får hoppas att han dyker upp här i närheten.

Det är ta mig tusan stört omöjligt att bli riktigt nöjd med lunchmaten här i stan. Pub 19 är för det mesta hyfsat, men sen är det inte mycket mer just nu. Hur svårt kan det vara? Nån borde göra något. Snart. Annars blir det till att ta med sig matlåda, och det går ju, men är inte särskilt kul. Dessutom brukar den bli stående antingen hemma på diskbänken eller i kylskåpet på kontoret tills det är dags att slänga densamma.

Steve Eastside Band – Unplugged – Snart på en bar nära dig.
Rävjunk
– Unplugged – Snart på en bar nära dig. Vänta och se bara.

Sirius i kvartsfinal minsann. Håller med Lehman om att Vetlanda var det bästa valet, men vi får se hur långt det räcker. Vore konstigt om Uppsala-grabbarna skulle kunna genomföra en helgjuten bandysäsong, det vore rent av ett mysterium om så skedde. Men vi hoppas såklart.

Vi kör väl på med en liten Spotify-lista igen då. Bergers tjugosjunde. Ber om ursäkt för sista låten. Kunde inte låta bli. Men om den nu ska ”rockas upp” så kan väl kanske t. ex. Dan Baird eller Edmunds göra det. Då blir det nog ordentligt gjort.

Imorgon blir en dag många här i Uppsala, inklusive mig själv,  kommer att minnas länge, länge. Ulf Carlstens begravning i Uppsala domkyrka. Vi hoppas på en dag med inte bara mörker och sorg, utan även lite ljus som får lov att skina igenom. En klarblå himmel och en strålande sol är härmed beställd från högre ort. Efter begravningen minnesstund på Katalin, där säkerligen ett och annat fint musikstycke kommer att framföras.

Ha en fortsatt trevlig tisdag, så hörs vi.

Kommentera

