5.042 pers på läktaren.

Publicerat: mars 5, 2009 i Uncategorized

På Studenternas Idrottsplats en torsdag i mars. Det var vad dom sa på svt24 i alla fall. Där det spelades bandy. Inte illa, såg andra halvlek och Sirius var helt överlägset ett Vetlanda som såg ut som ett enda rörigt gult frågetecken. Och då begriper inte jag mycket om bandy, men det kunde jag utläsa. Edsbyn i semi på lördag, även det på Studan. Kan bli värre.

Sådärja. Nu kan jag åka på en skrilla också. Det kommer nog att fixa sig på lördag.

Sådärja. Nu kan jag åka på en skrilla också. Det kommer nog att fixa sig på lördag.

Apropå ingenting har jag tänkt en del på Olle Ljungström de senaste dagarna. Såg filmen på svt i helgen om nämnde Olle. Det var väl ingen riktigt kul syn. Gjorde lite ont i hjärtat, bara att hoppas att han lyckas shapa upp acten som dom säger. Hans nya platta finns förresten på Spotifty om nån vill lyssna. Själv tycker jag att han har sina poänger. Därför finns ett par av hans låtar med på denna hypersnabbt sammansatta lista. Bland annat den klassiska melodin ”En tysk indian”.

Eftersom jag för en gångs skull ska se på tv om ett par minuter så blir det inte mer än så här, men jag ber att få återkomma imorgon.

Förresten, har ni inget annat för er kan ni kolla upp Big Bob Young och hans debutplatta ”Hard to make a dollar”. Gillar man t.ex. J.J. Cale så kommer det att funka. Plattan finns på iTunes. Hej då rå.

kommentarer
  1. ÅkeM skriver:

    Håller med, man blir både ledsen och illa berörd av Olles tillstånd. En tysk indian en befjädrad German måste vara bland det fyndigaste som gjorts på svenska.

    Nu ser vi fram emot att Sirius piskar upp Edsbyn, VSK – Sirius i final, jojagtackar.

  2. andyberger skriver:

    Ja Sirius mot Västerås vore nånting det. Men mitt tips på finallag är nog trots allt Edsbyn-Sandviken.

Kommentera

