Bra band, men vad är det för namn?

Publicerat: mars 9, 2009 i Uncategorized

BR549. Är det ett bra namn på ett band? Ja, det kanske det är, när man väl lärt sig. Själv kan jag knappt komma ihåg mitt eget telefonnummer, och då har jag haft det i cirka tio år. Det var väl sådär tio år sedan jag hörde BR549 första gången också, så då förstår ni att det först nu satt sig i minnet ordentligt. När jag köpte en av deras plattor för ett par år sen köpte jag för säkerhets skull en T-shirt med deras logga på också, liksom för att lära mig namnet ordentligt. Hur som helst, dom har gjort ett helt gäng plattor, skulle tippa på runt 7-8 stycken. Jag har hört det mesta, och det mesta är bra. Särskilt bra är att dom har en låt vid namn ”To lazy to work, to nervous to steal”. Dessutom har dom haft den goda smaken att göra inspelningar av bland annat Nick Lowe-låten ”Play that fast thing one more time” och Dave Edmundslåten ”A1 on the jukebox”. Det tyder ju på någon slags smak och koll. Bandet finns representerat med några plattor på Spotify, så ni kan ju kolla där. Dessutom ligger den bästa låten med här i listan Bergers trettiotrea. Hur ska man etikettera musiken då? Kanske lite rock, lite roll, lite honky och lite tonk. Bra är det i alla fall.

Vad följande förklaring angående gruppens namn betyder kanske någon kan förklara för mig? BR549 - named for Junior Samples' ever-flubbed phone number on Hee Haw  - has always been the band that beat the odds on their own terms.

Vad följande förklaring angående gruppens namn betyder kanske någon kan förklara för mig? BR549 - named for Junior Samples' ever-flubbed phone number on Hee Haw - has always been the band that beat the odds on their own terms.

Och i morgon ska Mellberg ställas mot Drogba framåt kvällen. Den här gången vill vi se några riktigt fina strutar från de blå. Får nog ta och kolla upp om man kan se matchen på stans mest italienska ställe, Trattoria Commedia. Alltid kul att se fotboll där, och kanske extra kul om Chelsea slår Juventus. Avspark vid 20.45 om jag inte missminner mig.

Kokade ihop en rätt grym kycklinggryta igår, grundreceptet var egentligen till en kaningryta, men jag hittade ingen kanin i frysen hur jag än letade. Så kycklingen fick ikläda sig rollen av kanin. Det gjorde den riktigt bra dessutom. Till detta serverades kanarisk färskpotatis som den ihärdiga hustrun släpat med sig hela vägen hem från den stora kanariska ön. Bra jobbat. Dessutom hade hon fått med sig en flaska Veteranos, så det blev även en så kallad stänkare till kaffet.

Lite mer fotbollsinformation, denna gång om mitt svenska favoritlag, Degerfors IF: Sedan tidigare var det klart att Degerfors fick Skövde AIK i Svenska cupens första omgång. Nu har man beslutat om speldatum som blir lördag den 28 mars kl. 14.00 i Skövde.
Snart är det alltså kulan i luften även här hemma. Ett vårtecken så säkert som något. Nu är det nog dags att kika lite på tv-programmet ”Halv åtta hos mig”. Vi hörs väl sen då.

kommentarer
  1. ÅkeM skriver:

    Kanin vs Kyckling alltså någon form av skvader till middag, inte ofta man ser det på menyn. Nå´t för KB att ta upp kanske.
    Härligt att Sirius piskade upp Byn igår, nu är det bara att hålla tummarna för de grönvita gurkorna mot det onda Sandviken.

  2. andyberger skriver:

    Ja, nu håller vi på gurkstan!

  3. Macken skriver:

    Det finns en del Cajunrecept där man tar antingen kanin eller kyckling .Karaktär och smak är ju ganska lika.Veterano kan man ta som
    avec till allting.Det finns dock en risk att du torskar på grappa ikväll.Mellberg gör ett nickmål på hörna!!!

  4. andyberger skriver:

    Om Mellberg gör en balja må det vara hänt. Han är ju gammal Degerforsare. Men då får förstås Chelsea se till att göra minst ett också.

  5. Mojo Martin skriver:

    De e väldigt mycke snack om fotboll och bandy och dylika sporter på den häringa bloggen. Ni vet väl att det bara finns en enda sport för Riktiga Män: Formel 1! Säsongstart i Melbourne 29 mars…

  6. andyberger skriver:

    Formel 1? Det är det där med konstiga bilar som kör runt runt tills dom krockar va?

  7. Lena Hultman skriver:

    hum, Ahlgrens bilar e krocksäkra (flåt men dåliga skämt har också rätt att finnas.. kanske).

  8. ÅkeM skriver:

    Formel 1 är ingen sport det är en hobby, en väldig dyr sådan!
    Synd på Almtuna, hade sett fram emot VIK -Almtuna i kvalserien.

  9. Lena Hultman skriver:

    Törs man berättat att man ridit SM i galopp på Täby eller blir man slaktad då? hihi

Kommentera

