Vilken jäkla soppa.

Publicerat: mars 10, 2009 i Uncategorized

Eller vilken jäkla god fisksoppa kanske man ska säga. Frun i huset kokade ihop en fin sak med hjälp av bland annat hummerfond, lök, morötter, paprika, diverse kryddor, bloody-mary-mix (nu snackar vi överkurs), lite goda fiskar och räkor. Till detta minst ett par glas av det vita vinet Evolution, som inte heller går av för hackor. Finns inte på bolaget, men jag beställde det på nån sajt för ett tag sen. Så nu är sitter jag nöjd. Måste vila upp mig lite framför datorn så jag orkar ta mig iväg och kolla när Chelsea slår ut Juventus.

Torsdag kväll, Linda Gail Lewis på Katalin. Kan vara lite sådär lagom småtrevligt och smårockigt, får väl se om andan faller på. Bandet är ju bra, med Finell, Arnell och Dunker bland andra, och tanten själv helt OK.

Förresten så har Mickey Jupp kommit ut med en ny platta, tillsammans med sitt gamla band Legend. Kan och bör man köpa här om man har det minsta intresse av pubrock.

Efter Sirius insats mot Edsbyn senast är det inte nån idé att ens försöka tippa hur den där semifinalserien ska sluta. Men jag håller med ÅkeM, Sirius mot Västerås vore en rätt kul final.

Och nu Mojo Martin, lite motorsport. Wrooooom.

Det har inkommit önskemål om lite motorsport. Därför har vi här en bild på Jackie Stewart, en dag på jobbet.

Det har inkommit önskemål om lite motorsport. Därför har vi här en bild på Jackie Stewart, en dag på jobbet.

Annars var det väl inte så mycket mer idag, underbart är kort. Återigen ska jag sätta mig på schäslongen en stund för att avnjuta ”Halv åtta hos mig” innan det är dags för lite fotbollspromenad. Här kommer förresten Bergers trettiofyra. Vi hörs.

Förresten, om jag inte sagt det förut så var Big Road kanon i lördags.

Kommentera

