Man skulle vara i Austin istället.

Publicerat: mars 19, 2009 i Uncategorized

Har i och för sig haft en trevlig familjemiddag på Uppsalas skönaste italienare, men ändå. I Austin är det just nu SXSW, eller South by Southwest som jag tror det heter i sin helhet. En megastor musik- film- och mycket annat-mässa/fest med, förstås en sjuhelvets massa bra band till exempel. Bland annat det ulitmata festbandet Lil Band ‘o Gold från Louisiana. Dom skulle jag ge rätt mycket för att se. Kanske borde dom luras över hit, till Katalin? Det enda dom är representerade med på Spotten är den här fina Fats Domino-låten där dom kompar Robert Plant. Plant är förresten en engelsk gentleman som väl mest är känd för att en gång ha sjungit i ett band vid namn The New Yardbirds. Dom bytte senare namn till Led Zeppelin, och det gick ganska bra för dom så vitt jag kan förstå. Plant signade även Dave Edmunds till Zepparnas bolag Swansong way back when, vilket ju tyder på ytterst god smak.

Ja, fan, nästa år får det bli både SXSW och New Orleans Jazz & Heritage tror jag, men dethänger förstås lite på hur hästarna gör jobbet om lördan. För man skulle ju kunna börja med att göra Texas ordentligt och sedan följa upp med Louisiana, skulle funka. Fast man kanske borde hålla sig till 2013, för då ska ju herr Garcia och jag göra vår roadtrip med start i New York, och stopp nånstans längre ner i landet.

Eftersom jag är lite av förträngningarnas häxmästare så har jag stoppat undan gårkvällens hockeymatch långt bak i det blurriga arkivet. Jag tror att det var på Hovet, men jag är lite osäker. Minns dock att vi träffade min gamle kamrat Nicke Rune, som också håller på rätt lag. Det var förresten han som fick Bryan Adams att bli Leksing. Det kallar jag kulturarbete på hög nivå. Förutom resultatet var det en exemplarisk kväll, Prinsen var som vanligt lysande. Förutom lite för mycket smör i moset, enligt smakpanelens ordförande Kock-Mats. Men, en sak, går ni på Prinsen och tänker er en förrätt är det Rusk och Snusk som gäller. Låter inte så gott kanske, men det lilla jag tjuvsmakade av Mats var lysande. Ni fick ju Prinsens meny häromdan så kolla där får ni se.

Ikväll är jag på humör att boka hotell i London. Kan dessutom vara smart att ha nånstans att bo när man kommer dit. Har hittat nåt som heter The Chelsea Lodge, och förutom att det är ett vacker namn, är etablissemanget beläget ovanpå en pub. Inte mycket att dividera om.

Apropå pub, Bergers 39 blir en renodlad pubrockare. Nästan i alla fall. Även om vissa av artisterna inte vet om det, så spelar dom ändå pubrock, så det så. Och det vet vi ju, att det är pubrocken som rular. Den innehåller ju så mycket, rock, blues, soul, pop, powerpop, ja ja ja ja. Vi ses och hörs.

Gumbo förresten, vilket band! Och från Skåne är dom. Vill ni till Skåne? Kolla in Onkel Enkel, öppnar framåt våren i Tomelilla. Blir ett trevligt ställe.

kommentarer
  1. Macken skriver:

    Efter onsdagens ”svarta mässa” på Hovet,så är det bara att bryta ihop och komma igen.Tackar för Bergers 39,den hjälper så här inför helgen.Funderar på att tipsa LIF om Go all the Way.Det är trots 21 p att spela om.

  2. andyberger skriver:

    21 poäng är 21 poäng. Så det så.

  3. ÅkeM skriver:

    Skaplig lista där! Pezband dök upp, trevligt återbekantande.
    LIF har fortfarande chansen, förra året var Rögle i samma situation och där gick det bra tillslut.
    Som fanatisk VIK supporter så är man vad vid uppförsbacke, motvind & elände. Vi är ett prövat släkte.

  4. andyberger skriver:

    Så är det. Och imorgon invaderas hemstaden av massor av gröna typer från Gurkstan. Spännande.

Kommentera

