Det här är riktigt läskigt…

Publicerat: mars 24, 2009 i Uncategorized

Enligt en av våra större kvällstidningar kan det bli ett rent mardrömsscenario… Den 19:e juni 2010 tänker Knugen gifta bort sin dotter Vickan till nån AIK-fantast från Ockelbo. Det är ju en sak – men – samtidigt spelar Sverige kanske match i fotbolls-VM i Sydafrika. Hur tänkte dom där? Ska dom bara missa matchen sådär utan vidare? Eller spelas den på en sån tid att det kan vara storbilds-tv på bröllopsmiddagen? Kan man i så fall komma med blågul ansiktsmålning till kyrkan, eller måste man hem och svida om till landslagsdräkten mellan kyrkan och middagen? Det är många saker att tänka på nu för gänget på Slottet. Hoppas dom sänder en tacksamhetens tanke till de alerta journalisterna på Aftonbladet som uppmärksammade detta i så god tid. Förresten, om man gifter sig med Vickan, borde man inte vara Djurgårdare då? Jag bara undrar. Kungafamiljen känns lite djurgårdaraktiga sådär tycker jag.

Och nu lite mindre läskiga saker. Omar Kent Dykes, som i vanliga fall brukar gigga med sitt Omar & the Howlers, har släppt en ny platta. Denna gång just under namnet Omar Kent Dykes. Plattan heter ”Big Town Playboy” och en hel del av gitarrspelandet sköts av Jimmie Vaughan. De här två herrarna gjorde en skiva fylld av Jimmy Reed-låtar tillsammans för ett par år sedan, med utmärkt resultat. Nu har jag inte hunnit hör nya ännu, men det verkar onekligen lovande. Release är i mars, och det är ju nu, så den kan finnas på amazon och andra välsorterade ställen. Dock inte på iTunes och Spotify ännu. Med på plattan finns även folk som munspelslegenderna Lazy Lester och James Cotton. Dessutom hjälper Derek o’Brien och Lou Ann Barton till. Enligt pålitliga källor ska det låta riktigt bra om det hela. Omar såg jag förresten första gången på Rackis den 14:e november 1985, tillsammans med Roger Rake. Att jag minns datumet beror helt enkelt på att det var dagen när min och fru Bergers son Marcus föddes. Så det var bara att gå direkt från BB till Rackis. Vill minnas att det blev en så kallad helkväll.

Det verkar som att Omar och Jimmie gjort det igen.

Det verkar som att Omar och Jimmie gjort det igen.

Slänger väl in en Spotify-lista också. Bergers 42 plockades ihop vid 7-tiden imorse, kanske är därför den är såpass lugn, för att inte säga sömning?

Den 8/4: Liverpool–Chelsea i Champions League. Spännande grejor.

Och här kan ni läsa lite engelsk musikhistoria (med drivor av namedropping) berättad av Bobby Valentino. Undrar om inte han lirar fiol på nån gammal Tom Petty-singel (på b-sidan då)? Men det vet väl Åke M bäst.

Nä, nu är det väl dags att göra lite nytta igen. Ajöken.

kommentarer
  1. Lena Hultman skriver:

    mmm Omar & The Howlers.. var skön musik.. jag blev lycklig i heeeeela kroppen :-). hum… en av killarna där blev väl dålig och hum.. dog väl? tror jag.. kanske .. *kliar mig i pannan*

  2. Lena Hultman skriver:

    naaaa, jag e senil.. blandade ihop. det var Omars fru som jag trooor gick bort… trist hur som helst.
    Vore himla trevligt om Omar kom till en stad nära mig!

  3. andyberger skriver:

    Precis, tråkigt nog gick Omars fru bort. Tror det var ett par år sedan. Men även Gary Primich som ibland spelade med Omar, och var här i Uppsala ett antal gångermed sitt band och spelade gick bort för några år sedan. Det var en grym munspelare och en sann gentleman.

  4. Lena Hultman skriver:

    aaaah, det var nog Gary jag tänkte på från början, jag e lite (läs mycket) senil, tror hela min hjärna gått bort ibland. Jo, jag e glad jag fick höra dem både här och i Stockholm. Vore ju helt fantastiskt om man fick äran att höra Omar och Jimmy *svimmar näääästan men bara nääästan av tanken*. Vore helt suveränt *håller tummarna och hoppas du tjatar på rätt personer 😉

  5. Zigne skriver:

    Nov-85 hmmm.. usch vad länge sedan. Var där och fotade Omar den kvällen.

  6. Lena Hultman skriver:

    Tiden går fortare, man själv långsammare. Kanske står i någon märklig relation till varandra *s*

  7. Tobbe skriver:

    Berger!
    Efter att ha imponerats storligen av dina Spotify-listor hos Halvar insåg jag plötseligen att du har en egen blogg också. Mycket trevlig läsning indeed!

    Har hittills mest ögnat (skönt ord) men kommer att plöja senare, och ett par korta reflektioner måste göras.
    1. Vi lär ses på Ducks Deluxe! Hör du gotlänningar i lokalen, är jag en av dom. Skall bli kul att träffas.
    2. Du nämnde att du hade en artikel på Mickey Jupp’s officiella hemsida. Well, well. Herr Kärrbäck som driver hemsidan kommer också att återfinnas på samma konsert. En trivsam man.

    Keep up the good taste!

    Tobbe Stuhre

    http://www.buythehour.se/stiff
    http://www.buythehour.se/indexeng.html

  8. andyberger skriver:

    Tobbe!
    Sådärja, den hade mycket riktig fastnas i nåt filter. Vet inte varför, har inte hänt förut. Nu ska jag kolla på dina länkar. Och vi ses på Akkurat då!

Kommentera

