En fin avslutning på en händelserik helg.

Publicerat: mars 29, 2009 i Uncategorized

Vi tog oss en liten promenad till Konsertbaren, åt en söndagmiddag med Tapio, fick oss några glas gott vin, lyssnade på högst söndagsmässig musik och pratade med de trevliga människorna som jobbar på nämnda bar. En söndagmiddag som söndagmiddagar ska vara. Tapio och jag åt varsin anka, och den smakade utmärkt, Fru Berger fick sig en forell, Jossan en Beeftoast och en efterrätt med mango och annat trevligt. Allt detta och goda vänner i servisen gör ju det hela till en mer än fin avslutning av veckan. Eftersom undertecknad nästan bor på baren i fråga fick jag även förtroendet att ladda upp en söndagslista, lång som ett tåg. Här är den, den heter KB Softa Söndagar, och den är, just det, soft. Och som min förståndiga fru säger, spelar man musik av det här slaget gör det inget om det är lite för högt. Sant.

Mellberg! Vilken man. Och hans kompis Daniel, vilka rensningar. Fem plus i Aftonbladet och fem getingar i Expressen. Jag håller med. Dessutom gick mitt 0-0-tips in. Inte så kul kanske med mållös match, men ändå. Nu ska vi slakta danskar på nationaldagen och enligt säker källa ska jag vara på plats och se själva matchen. Trevligt värre. För övrigt har jag alltid gillat Mellberg, antagligen beroende på att han spelat i Degerfors. Men man måste säga att han efter flytten till Italien utvecklats nåt snäpp. Blivit lite mer följsam och även fått lite bättre kontakt med bollen.

Nu tror jag det är dags att stänga av en av världens bästa liveplattor (lyssna på Werewolves of London först) och sätta sig i schäslongen för att se Sven Wollter leka deckare, vi hörs.

Javisstja! Och Spanien vann! Trevligt, dom vill vi se i Sydafrika.

Kommentera

