Isbjörnen är på plats och några burgare är flippade.

Publicerat: juni 17, 2009 i Uncategorized

Dagen som är idag är en onsdag. Imorgon är det nästan midsommar. Fruar och något enstaka barn dyker upp imorgon. När det verkligen är midsommar är det några fler som dyker upp. Världens coolaste barnbarn och hans Mamma, Krögare, entreprenörer och annat trevligt folk blir det. Idag märkte vi något av en påfyllning av semestrande människor på ön. Det trappas upp så sakteliga. Vi flippade burgare och lade upp Skärgårdsfröjd. Dessutom stektes strömming, mos kokades, smör skirades. Plus en hel del annat som Kökschefen såg till att få gjort medan jag sprang runt och flyttade saker.

Ikväll unnade vi oss dessutom en efterjobbetpilsner. Och när jag kom hem stod det en isbjörn i vardagsrummets fönster. Blev lite orolig först, om jag fått någon slags dille av ejö (förkortning för efterjobbetöl). Men eftersom det endast var en (högst två) ejö så kan ju det inte vara som så. Hade antagligen bara inte sett denna intressanta inredningsdetalj tidigare. Hur som helst så verkar Björne rätt nöjd med att vara inomhus. Värmen har inte riktigt infunnit sig här ute ännu.

Isbjörn och vardagsrumsutsikt i ett. Man kanske skulle bli naturfotograf.

Isbjörn och vardagsrumsutsikt i ett. Man kanske skulle bli naturfotograf.

Slängde ihop en lista, ovanligt nog. Lite med vänstern kanske, men jag är ju vänsterhänt.Här kommer iallafall Berger 67. Det är som ni kommer att märka mest rockenrollrockabillyblues den här gången.

Det där vänsterhänta har för övrigt kommenterats i köksregionerna. Jag lägger tydligen upp åt fel håll. Fast å andra sidan, när jag går på krogen och ska äta är det inte helt ovanligt att jag får vända på tallriken. Snackar vi välfärdsproblem nu eller? Men: Jag lovar att lägga upp allt åt fel håll för min och mina vänsterhänta vänners räkning fortsättningsvis.

Tänk vad kul det skulle vara med en tv, och lite fotboll på densamma. U21 till exempel. Ja ja, det får bli sen. Men det är väl gott om tid. Marcus Berg, Toivonen och grabbarna får antagligen lira i U21 tillsom dom är minst 34, då tar Lagerbäck, själv vid den tiden 79, ut dom i A-landslaget.

Nä, kan vi inte få in Svennis, Backe och Tordan i landslagen. Skulle bli en skön svängning från det där gråtråkiga coachandet vi har nu.

Så var det med den saken. Inga direkta musiktips idag. Men har ni inget för er kan ni alltid kolla på iTunes om Todd Sniders nya platta kommit, den skulle man faktiskt vilja lyssna på. Men det får väl som så mycket annat, bli sen. Nu tror jag det är dags för horisontalläge. Vi ses.

kommentarer
  1. Lasse W skriver:

    Trodde först av rubriken att du befann dej i Orsa
    http://www.orsagronklitt.se/svenska/orsa-bjornpark__718

    Det känns bra att man om man har tråkigt, alltid kan dra igång en bergers-spotify-lista och ha en trevlig stund.

    Jag har för säkerhets skull tagit mej en FSÖ (Före Semester Öl).

    Ha en glad midsommar Andy, med släkt och vänner.

  2. andyberger skriver:

    Hoppas ölen satt fint min efö idag var grym.
    Nu är fru och ett barn på plats också. Trevligt. Ha en fin helg du också.

  3. Z skriver:

    Oerhört fräck naturbild.

  4. andyberger skriver:

    Det tar jag som en stor komplimang, från en riktig plåtslagare dessutom…

Kommentera

