Tillbaka i stolen. Tillbaka i verkligheten.

Publicerat: september 1, 2009 i Uncategorized

För det är väl det här som är verkligheten antar jag. Kontoret, knattret, jobba sig lite, facebooka sig lite, spotifya sig lite, fika sig lite. Ja ungefär så. Även fast det bara är några dagar sedan, så känns det fantastiska Spanien rätt långt borta. Men så ska det väl vara förstås säger nån Rickard Rättrådig. Själv skulle jag förstås välja ett lite lägre tempo kombinerat med lite högre temperatur alla dagar i veckan, framför tvärtom. Men man är väl en lat 60-talist förstås. Shit the same, nu är det väl bara att köra på. I väntan på Mott the Hoople förstås.

En god musiknyhet är att Bap Kennedy släppt ett nytt album. Som gjort för årstiden med dom gula sliriga löven på marken. ”Howl on” heter denna utmärkta platta och självklart: Every home should have one. Tyvärr finns den inte ännu på spotten, men för er som inte hört Bap, lyssna in hans andra album just där. Och speciellt det Steve Earle-producerade mästerverket ”Domestic Blues” med bland andra mästaren Jerry Douglas på dobro.

En annan god musiknyhet är Black Joe Lewis & the Honeybears. Speciellt låten ”Bitch I love you”. Den inleder för övrigt den alldeles nya samligen Berger 73. En rätt lång lista för övrigt. För att inte säga tålamodsprövande. Vi får se hur länge ni orkar.

Kan förresten meddela att Lill-Sune passar alldeles utmärkt i Barcelonas nya dräkt. Känns bra.

Efter friidrotts-VM i Tyskland kom jag osökt in på det gamla fina(?) bandet Linus & the Losers. Undrar varför? Tror jag har en så kallad MP (Mini-LP) med dom. Enligt allas vår Olsson på Expressen så producerades den dessutom av Lennart Persson, frid över hans minne. Får nog ta och gräva fram den plattan ur gömmorna nån regnig kväll i oktober. Såg faktiskt Linus med band på Rackis när det begav sig. Det mest imponerande den kvällen vill jag minnas var att en av mina dåvarande bekanta från Örebro, vi kan kalla honom Erlandh, kräktes över ett av borden, men klarade sig från att bli utslängd. Imponerande.

Paus för kaffehämtning.

Apropå kaffe. Möjakaffe blir aldrig nån klassiker. Däremot kaffet med tillhörande fulkonjak på nedanstående bild, från Paulinas.

Coffee and a Large Brandy. Alldeles för gott. Alldeles för billigt.

Coffee and a Large Brandy. Alldeles för gott. Alldeles för billigt.

Lyckades se det mesta av Zlatans ligadebut igår kväll förresten. Men inte fram tills dess att den långe gjorde mål. Men det kunde man ju se på Nyhetsmorgon i morse, så det gjorde väl inte så mycket. Den som imponerade mest på mig i matchen var nog dock Bojan. Vilken lirare.

Undrar om Sirius var kompanidopade häromdan förresten? Vinst med 5-0 mot Assyriska. Trevligt.

Och gamla fina Degerfors ångar på i ettan. Som det ser ut nu kan vi få se dom på Studan nästa år. Dessutom var kusinbarnet Emil Berger tydligen bland planens allra bästa senast mot Forward. Sånt gillar vi.

Katalin i Uppsala har förresten ett riktigt fett fräscht höstprogram inlagt. Kolla in detta ni! Måste säga att vår kära Uffe fått en mycket duktig ersättare på bokningssidan i Jonas Curling. Keep up the good work!

Stekta gula citronskivor på en mozzarellasallad hittade jag på en dag. Inte dumt alls faktiskt, se själva.

Jovisst är det så. Man tager vad man haver. Och så steker man citronerna med lite olivolja och lite brunt fint socker. Gott gott.

Jovisst är det så. Man tager vad man haver. Och så steker man citronerna med lite olivolja och lite brunt fint socker. Gott gott.

Är det någon som fått tag på Eli ”Paperboy” Reed & the True Loves version av Motörheads ”Ace of spades” får man gärna tipsa mig om var den kan hittas. Låter som en spännande cover måste jag säga. James Brown-hårdrock kanske?

För övrigt var de låtar jag hann höra med Swamp Thing i lördags som vanligt helt lysande. Att man alltid ska vara så sen i starten…

Och till er som ska med. Ikväll ska jag ta tag i flygbiljettbokningen till fredagen den 2:a oktober.

Vi säger så, med hopp om ett snart återseende. Hej.

kommentarer
  1. MagnusR skriver:

    Vill minnas att jag har en gammal singel med Linus & the Losers, som inte var någon höjdare, liggande i källaren. Annars minns jag mest Linus från slutet av 80-talet när jag skötte musikbokningen till Flogstapuben ett tag och fick dit Linus & Los Amigos, med bland annat Björn Clern ( BC & the Heartkeys idag) och (om jag inte minns fel) H P Burman i bandet. En höjdarkonsert i alla fall.

  2. andyberger skriver:

    Låter tungt Magnus!

  3. Blomman skriver:

    Berger gå in på den här länken angående Eli ”Paperboy” Reed & the True Loves http://paperboy.bandcamp.com/album/ace-of-spades-ep

    // Blomman

  4. andyberger skriver:

    Schysst Blomman, det ska jag ta tag i imorgon bitti! Lunch nån dag på 19 kanske?

  5. macken skriver:

    Möjakaffe eller vad det the,skitsamma en
    Carlos eller Veterano gör att man står ut.
    Kaffe smakar bättre söder om Alperna under
    alla omständigheter.Keep on Rockin`på Lördag t.ex

  6. Lasse W skriver:

    Caffe All alpino eller Caffe Corretto verkar värmande.

  7. Björn! skriver:

    Linus lirar fortfarande sporadiskt och släppte en ny platta för 2(?) år sen på Butcher Records betitlad ”gone”. Denna platta rekomenderas varmt! Själva distrubutionen är däremot sämre men jag tror att Halkans music på Götgatan har några ex i disken. En ny platta ska även vara påväg.

Kommentera

