Regn på taket, regn i lurarna.

Publicerat: november 11, 2009 i Uncategorized

Regnet mot taket kan jag inte göra så värst mycket åt, och det i lurarna är högst självvalt. Låten heter ”Arizona rain” och inleder en platta vid namn ”Come on home”, av och med amerikanen Robin Dean Salmon. Den har jag propagerat för tidigare, men nu finns den på Spotten, och nämnda låt får därmed inleda listan Berger 92. Det är den typen av låt som får mig att vilja korka upp en iskall Krombacher och fånigt skutta runt på kontoret. Inte för att jag ens skulle skutta runt fånigt i ett mörkt rum, mol allena, men ändock.  I övrigt är det lite souligt, lite bluesigt, lite rockigt, och möjligen även lite poppigt material i denna lista. Blev härom dagen påmind om ”Carved in stone” av Zigne, denna finfina melodi med New Orleans-gänget The Subdudes, så den knyckte jag av honom och slängde in här.

Igår missades John Scofield på UKK, hade kanske varit kul att se. I fredags missades Nisse Hellberg på Katalin. Enligt basisten var det alldeles för lågt, så det kanske inte heller gjorde något. Jag börjar bli helt kass på att gå på konserter, uppryckning, snarast. Eller möjligtvis åtminstone tills det är dags för Daniel Lemma.

Apropå missa: Real Madrid. Jag säger inget mer, med hänsyn till ett par goda vänner.

Och vad är grejen med den här nya ”Zlatan nobbar landslaget-hysterin”? Hamrén utpekas som nån slags syndabock i tabloiderna i en artikel, och en annan artikel i samma tidning sägs det i samma andetag att förbundet redan visste om detta. Var är logiken? Och nu är det senaste att Zlatan antagligen kommer tillbaka till landslaget nästa höst. Så vitt jag vet har väl inte blågult direkt något råtajt schema fram tills dess? Som man brukar säga: Dom måste väl ha nåt att skriva om också.

Idag ska det skaffas discoboll, discoljus och andra viktiga attiraljer. Själva discoljudet är redan installerat. En extremt överdimensionerad anläggning står och väntar i Yngsta Dotterns rum. Fjortisfest därhemma på fredag kväll. Lyckligtvis får jag inte vara med. Förhoppningsvis behöver inte störningsjouren heller medverka.

Goda nyheter: Halvar verkar ha kommit igång med bloggandet igen efter en längre tids stenhårt arbete. Fin läsning. Stenhårt förresten, ha ha, det var inte ens meningen.

Mat: Vad blir det för mat ikväll? Ja, det vete tusan. Antagligen vill det sig så illa att det får bli en sväng förbi affären, och lite improvisation på plats. Skulle hellre i lugn och ro vilja slå mig ner i den typen av soffa som kallas schäslong, med en fet bunt kokböcker och bläddra lite för att få lite inspiration till något gott. Men nu står ju den typen av soffa hemma, och där är inte jag. En fördel med att jag nu bestämt mig för den butik som ligger längs österut i centrum är att man då kan stoppa Monarken utanför KB och gå in och säga hej till Tappe, Krogkungen och dom andra. Dessutom kan man, med ett gott glas australiskt rött som sällskap, invänta Hustrun som ska komma med nåt tåg från Storstan.

Något som gifter sig alldels utmärkt med matlagning förresten, är ju gammal fin soul. Till exempel den typen av soul som kom ifrån skivbolagen Stax och Volt. Så vad passar då inte bättre än det här?

Det var väl ett fint sätt att avsluta detta lilla kapitel på? Vi hörs hörrni.

 

 

 

 

kommentarer
  1. Z skriver:

    Mycket bra, han Salmon.

  2. andyberger skriver:

    Ja, inte alls fy skam faktiskt.

Kommentera

