Lite heta musiknyheter, några tapas och en röd matta.

Publicerat: maj 12, 2010 i Uncategorized

Vi börjar med de heta musiknyheterna. Jag hoppas ni sitter ner, för här kommer dom.
1. Lena Philipsson tror att Anna kan vinna i Oslo.
2. Kaj Kindvall ställer in Tracks på lördag.
3. Lady Gaga var på samma krog som Persbrandt.

Kändes viktigt att dela med sig av dessa kioskvältare. Apropå Oslo, så tog det ett tag innan jag kom på vem Anna är och vad som händer i Oslo, men jag tror att jag vet nu. Det är nån slags tävling, som känns ungefär lika het som hockey-vm.

Och nu blir det nån slags långhelg då, denna inleds ikväll med kökstjänst på KB, och sedan dubbelt födelsedagskalas i Casa Garcia. Tapaslagning på hemmaplan imorgon. Det har varit så mycket spansk mat på sista tiden, så man har, tack vare detta i stort sett helt lärt sig det svårbemästrade spanska språket. Kolla här bara: Albondigas, Ensalada, Hola, Autobus. Ja, orden formligen forsar fram.

Den röda mattan hör hemma i vardagsrummet, och är nästan lika stor som nämnda rum. Idag åkte den ut, i nåt slags vårigt städryck. Ute fick den sig ordentligt med pisk, och min trötta vänsterarm blir sig inte lik på länge. Men nu ligger mattan här och ser vacker ut. Ordningen är återställd.

Fick ett meddelande idag från Spencer Cullum, som spelar överdjävlig gitarr och steel i Deadstring Brothers, han tyckte att jag skulle kolla om dom kunde få giga på Katalin. Den frågan har jag nu skickat vidare till bokare Jonas. Vi hoppas såklart på en kväll med Bröderna där. Dom spelar i Stockholm den 30:e oktober, sån nånstans i dom krokarna blir det isåfall.

Inget tjatigt inlägg här utan en lista. Här kommer Berger 123, och ni hittar bland annat ett spår från Justin Currie’s nya här. Och lite fin gammal soul med Frederick Knight och Clarence Carter, och Nosey Joe & the Pool Kings. Neal Casal förstås, och lite till.

Jag fortsätter driva min lilla kampanj för Peter Wolf och hans nya platta (som mycket riktigt kan vara årets platta):
Kolla in videolänken i reportaget nedan, där han uppträder tillsammans med allas vår Shelby Lynne. Gåshud och inget annat blir den omedelbara reaktionen.

http://www.huffingtonpost.com/jesse-kornbluth/could-peter-wolf—-yeah_b_571602.html

Chelsea vann ligan, och det var ju trevligt. Degerfors tuggar på fint, men kan nog få det lite knepigt mot Peking ikväll är jag rädd.

Sören G. och undertecknad hade en fin skivspelarafton förra helgen. Tiden försvann i snabb takt, och det var ljust ute när vi gick hem. Så kan det gå när två gamla gubbstruttar får husera fritt.

Nej, nu packar jag kappsäcken och rör mig mot köksliga uppgifter. Ha en lång helg, vi ses.

kommentarer
  1. popgiss skriver:

    Andy!
    Nu väntar vi bara på ”the lost album”, nämligen Berger 122. Här kommer det som bootleg:

  2. andyberger skriver:

    Å fan Tobbe, hade jag missat den. Jag ska styra upp ”Listsidan” idag, så jag får lägga den där helt enkelt. Men du har ju redan bootat den så… tack för det!

  3. andyberger skriver:

    Sådärja! Nu är vi i fas, Berger 122 (the lost album) http://open.spotify.com/user/andyb/playlist/0Gwk6M1nm5LeNKaYpo2dAm
    och alla andra listor ligger under sidan Berges Spotify-listor. Man skulle kunna kalla det vårstädning. Och tack igen Tobbe, för 122-bootlegen, den var inte dum!

  4. Lasse skriver:

    Under tiden var skivbolaget där och plockade bort videon med Peter och Shelby. Motvind!

  5. andyberger skriver:

    Men, lite längre ner i texten ligger en liten charmig video med Peter o Shelby när dom repar låten i logen. Inte fel den heller Lasse!

Kommentera

