Självförvållat? Jomenvisst, och trevligt dessutom.

Publicerat: november 20, 2011 i Uncategorized

Självförvållat kan man alltid dra till med. Det funkar åtminstonde i väldigt många lägen och situationer. Som till exempel i den situationen jag själv sitter i, i detta nu. Ingen tokig situation alls faktiskt, så jag ska absolut inte klaga. Den enda anledningen till att jag idag kom att tänka på detta Självförvållat är att det är söndag. På söndagar brukar jag vanligtvis vara arbetsbefriad. Så icke denna sabbat, som är fylld av matlagning (trevligt), tvättmaskinsbemästrande (inte trevligt), skrivande av olika typer av listor (halvtrevligt), paus (just nu, trevligt), utskrift av olika menyer, webbuppdatering (trevligt) och slutligen lite mer matlagning och tvätthängning. Med lite tur kanske det är nån schysst fotbollsmatch framåt 22-tiden som jag kan spana in med en sval Cruzcampo stadigt förankrad i den ena handen, och en alldeles egentillverkad burgare i den andra, lite quality time sådär i slutet av veckan helt enkelt. Men nästa söndag, då blir det sofflocket hela dagen lång. Kanske.

Igår kväll efter förrättat värv fick jag äran att följa med Fran, Josete och ett ytterligare par glada spanjorer till en bar här i Nerja, där det vankades livemusik. Bandet hette The Flying Dolphins och bestod av två grånade engelska gentlemen och en maskinpark muy grande, med förinspelat tjosan-hejsan, med vilken gentlemännen lyckades ta livet av den ena klassikern efter den andra. Min gamla favorit ”My girl” av Temptations kommer aldrig att bli sig lik efter deras behandling. Detta fick mig att ytterligare se fram emot besöket i Uppsala i början av december. Den 3:e har jag tänkt lyckas med bedriften att se både Big Road på Pub 19 och senare på kvällen 30-års-jubilerande Steve Eastside Band på Katalin.

Här nedan kommer en skön rulle från Eastsides 20-års-jubileum på Fredmans, undertecknad agerade plattvändare om jag inte minns helt fel.

I mitt förra inlägg lyckades jag i hastigheten att glömma den obligatoriska listan. Därför kommer här två listor. Berger 153 och Berger 154. Check them out för tusan.

Köpt träningsskor. Dom matchade inte overallen, men jag tror inte nån bryr sig. Ut och lufsa i regnet imorgon. För regnet verkar ha bestämt sig för att stanna. Igår hade vi bassäng i hela restaurangen och hann precis svabba undan innan gästerna dök upp.

Chelsea-Liverpool 17.00 idag, måste bli tre ytterst viktiga pinnar för de blå.

Annat viktigt idag, val i Spanien. Enligt José blir det stor fiesta på Balcon Europa om PP vinner. Och det verkar som att det blir så.

Kim Bergstrand tränare i Sirius. Tja, varför inte? Nörd-Göran lär väl vara nöjd misstänker jag.

Storsäljare på La Capilla just nu: Chèvre Chaud, Havsaborre med vermouthsås, Biff med rödvinssås och Chilibearnaise. Och Marcus Passionsfrukt-cheescake med vit choklad och rostad kokos börjar röra på sig ordentligt, en helt fantastisk dessert för övrigt.

Just nu funderar vi på några små ändringar i menyn: In med Gubbröra. Ut med torsk, in med fisk- och skaldjursgryta. Ut med kyckling, in med anka. Ut med gratängen till oxfilén, in med nåt annat.

Finnes denna söndag: Svårartad Trattoria Commedia-abstinens.

Nej nu får det vara färdigslöat, dags att byta grejjer i tvättmaskinen. Vi ses.

 

 

kommentarer
  1. Roger skriver:

    Hej Andreas, ser på bilderna från 120-årspartyt att jag missat årets fest, ber om ursäkt för att jag missade anmälan. Vi såg Paul Carrack för ett par helger sedan, lite segt emmellanåt, han hade dock fullt band med sig (till skillnad från The Flying Dolphins). ”Tempted” och ”How Long” var naturligtvis bäst. Trevligt att du lagt in nya spellistor igen, det är nog dags att skicka tillbaks några listor till dig.

    Ha det bra i Spanien, i Uppsala har novembervädret varit helgrått!

    Roger

  2. Lasse skriver:

    Något har gått snett med dina länkar till Spotify-listorna. Nu när man verkligen behöver dom….

  3. Lasse skriver:

    Jag hittade dom via din profili Spotify…. Lugnt!

Kommentera

