En pepparkaka, ett glas rött och lite Willy Clay.

Publicerat: december 8, 2009 i Uncategorized

Ja, det visar sig i detta nu vara en riktig vinnarkombo. Efter en hård vecka i köksregionerna hamnade jag till slut vid ett tangentbord med detta trevliga sällskap. Ska försöka att inte blanda tangentbord och rött vin, det har jag provat tidigare, och man kan säga att det gifte sig väl inte riktigt.

Musik, vänner, musik. I dagens spotifylista som heter Berger 98, finns både glädjande nyheter och glädjande gammalheter. En nyhet är förstås Willy Clay Bands nya platta ”Blue” på spotten. Lysande. En annan är Chuck Mead, från BR-49, som har gjort ett riktigt schysst album vid namn Journeman’s Wager. På gammelfronten finns en riktig vinnare, som jag en gång i tiden köpte på vinyl för sådär 9,95 på Broddmans i Uppsala. Det rör sig om Blondie Chaplin och hans självbetitlade album som gavs ut 1977. Han brukar ju ofta vara med och hjälpa Stones med gitarrspelandet och körandet när dom är ute och turnerar. Desutom spelade han gitarr på David Johansens platta ”Here comes the night”, har spelat med Beach Boys, The Band, Jennifer Warnes och många fler. En riktig räv helt enkelt. Och plattan är kanon. Richard Manuel från The band är med, Ricky Fataar är med och många många fler kända namn. Är ni på lite blueshumör tycker jag att ni ska låna ett öra till Lazy Lester & Jimmie Vaughan också förresten. Bland damerna kan nämnas Barbara Keith med sin melodi ”Detroit or Buffalo”. En lysande låt som jag tidigare endast hört med en av mina absoluta favoriter Neal Casal (som inte finns representerad på Spotten, tyvärr). Trodde faktiskt att den var skriven av Neal, men så var alltså inte fallet.

Det har för övrigt varit en spännande helg – med kapsejsad ugn, dito kylbänk och en fritös nära ättestupan. Men annars var det väldigt trevligt allting.

Ikväll blir det lite fotboll och pilsner i Casa Garcia. Mycket Trevligt. Men nu fick jag precis ett samtal från Konsertbaren, att Kock-Per sitter i skiten, så jag får väl hoppa upp på min svarta järnhäst och trampa ner dit och hjälpa till helt enkelt. Annars hade jag tänkt skriva några rader till, men det får väl bli i morgon då…

Och nu är jag hemma igen, och ser att Lasse The Man, sett att jag inte lagt in länken till den senaste listan. Tack för det! Nu ska det funka.

kommentarer
  1. Lasse skriver:

    I hastigheten glömde Andy länken. Men vi väntar väl kvar här på bloggen tills han kommer tillbaks och lägger ut den.
    Runnin for 100!

  2. andyberger skriver:

    Tack Lasse, You are the Man.

  3. Lasse skriver:

    OK, but I thought Van was the Man.

  4. MagnusR skriver:

    Eftersom det börjar dra sej mot jul, så är här en spellista med lite blandade julfavoriter:

  5. Lasse W skriver:

    Paolo Nutini! En av mina nya favoriter, introducerad av min yngsta dotter. Bara en sån sak!
    Det är även hon som fixat våra mobilers ringsignal.
    [audio src="http://cid-fd498d0f6389a72f.skydrive.live.com/self.aspx/Musik/Michael%20Jackson%20-%20Medley.mp3" /]

  6. andyberger skriver:

    Härligt Magnus, kom hem precis, så den listan får jag köra till frukostkaffet.
    Lasse, Nutini går inte av för hackor.

Lämna en kommentar